wellmedy_selfcare_practices_fall

Μικρές πρακτικές αυτοφροντίδας για το φθινόπωρο

Η αλλαγή είναι η μόνη σταθερά στη ζωή. Αλλάζουμε όπως αλλάζουν οι εποχές, οι γεύσεις που απολαμβάνουμε, οι μυρωδιές και τα χρώματα γύρω μας.  

Η αλλαγή των εποχών κουβαλάει βαθιά σοφία, την οποία συναντάμε σε πολλές αρχαίες παραδόσεις. Οι παραδόσεις, μας υπενθυμίζουν τη σύνδεση μεταξύ των φυσικών κύκλων και των δικών μας, προσφέροντας μας καθοδήγηση για μια ολιστική προσέγγιση της ευημερίας.

Στην Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική για παράδειγμα, το φθινόπωρο συνδέεται με τους πνεύμονες και το παχύ έντερο. Το αναπνευστικό μας σύστημα, είναι εκεί που επεξεργαζόμαστε τη θλίψη και το συναισθηματικό τραύμα και όπως ένα δέντρο που ρίχνει τα φύλλα του για να δημιουργήσει χώρο για νέα ανάπτυξη, συμβολίζει την τέχνη του να απελευθερώνεις και να αφήνεις. 

Παράλληλα, το φθινόπωρο, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη εποχή, έχει αυτή τη μαγική δύναμη να μεταμορφώνει το περιβάλλον μας. Μας προτρέπει να επεξεργαστούμε δύσκολα συναισθήματα και συνήθειες που δεν μας εξυπηρετούν πλέον, δημιουργώντας χώρο για ανανέωση!

Παρακάτω θα βρεις μερικές ιδέες για να φροντίσεις τον εαυτό σου και να αξιοποιήσεις όσο γίνεται αυτή την περίοδο...!

Επίλεξε εποχιακά τρόφιμα

Έχουν καλύτερη γεύση και περισσότερα διατροφικά οφέλη. Είναι ένας νόστιμος τρόπος να ενισχύσεις το σώμα σου, την τοπική οικονομία και τον πλανήτη

Για το φθινόπωρο προτίμησε (ή έστω ενέταξε) τροφές όπως: κολοκύθες, κολοκυθάκια, αχλάδια, λαχανάκια Βρυξελλών, κουνουπίδι, κράνμπερι, ραπανάκι, αντίδι, σκόρδο, τζίντζερ, σταφύλια, πιπεριές, αγκινάρα, κουμ κουάτ, μανιτάρια, φρούτα του πάθους, γλυκοπατάτες, ρόδια, λωτό και φυσικά, μήλα! 

Ενέταξε το journaling στη ζωή σου

Μια καλή πρακτική για να απελευθερώσεις σκέψεις και συναισθήματα είναι να απαντήσεις στα εξής: Τι θέλω να αφήσω πίσω; Τι είναι αυτό για το οποίο θέλω να κάνω χώρο; Πως θέλω να είμαι; Να νιώθω;

Εξασκήσου στο να αφήνεις στο χαρτί επώδυνα ή δύσκολα γεγονότα και σκέψεις και να μετατοπίζεις την εστίαση σου στην ευγνωμοσύνη και σε πρακτικές που ανανεώνουν το πνεύμα σου. Το ημερολόγιο χρησιμεύει ως ένα ισχυρό εργαλείο για την επεξεργασία συναισθημάτων και εμπειριών.

Αφιέρωσε χρόνο μέσα στη μέρα σου για διαλογισμό

Σύμφωνα με την Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική, το φθινόπωρο είναι μια εποχή που το πνεύμα είναι πιο ανοιχτό. Εάν είσαι νέα στον διαλογισμό, μην ανησυχείς. Βρες ένα ήσυχο μέρος, βάλε χαλαρωτική μουσική, κλείσε τα μάτια σου και επικεντρώσου στην αναπνοή σου.

Όταν προκύψουν σκέψεις, άστες να περάσουν σαν σύννεφα στον ουρανό. Παρατηρήστε τες χωρίς να τις κρίνεις. Η επίγνωση των σκέψεων σου είναι το πρώτο βήμα προς μια επιτυχημένη πρακτική διαλογισμού. Και κάτι άλλο…κάντο εύκολο. Ακόμα και 2 λεπτά την ημέρα μπορούν να κάνουν διαφορά μακροπρόθεσμα.

Βάλε στο παιχνίδι τις αισθήσεις σου

Η όσφρηση συνδέεται άμεσα με το συναισθηματικό κέντρο του εγκεφάλου μας και μπορεί πραγματικά να διαμορφώσει την διάθεση μας. Καθώς η εποχή αλλάζει, επέλεξε να προσθέσεις στον χώρο σου αρώματα που θα δώσουν μια αίσθηση ζεστασιάς. Για το φθινόπωρο μπορείς να επιλέξεις, κανέλα, πορτοκάλι, δεντρολίβανο, σανταλόξυλο, ευκάλυπτο.

Πιες πολλά τσάι, βοτανικά ροφήματα και φυσικά νερό

Θα βοηθήσουν τον οργανισμό σου να καθαρίσει και θα σε κρατήσουν ενυδατωμένη. Προσωπικά, αυτή την εποχή πίνω ασταμάτητα αφεψήματα από βότανα αλλά και μείγματα τσάι ιδανικά με πολλά μπαχαρικά όπως το ινδικό τσάι μασάλα.

Πρόκειται για ένα ζεστό ρόφημα με βάση το μαύρο τσάι, που βράζει μαζί με γάλα, πιπέρι, τζίντζερ, κάρδαμο, γαρύφαλλο και κανέλα. Μυρίζει απίστευτα και έχει γεύση φθινόπωρο! Αν θέλεις να το δοκιμάσεις και όπως και εγώ βαριέσαι να το φτιάξεις (είναι και δύσκολο, λίγο κάρδαμο παραπάνω να πέσει, είναι άχρηστο) στο εμπόριο υπάρχει έτοιμο έτοιμο μείγμα.

Ανέπνευσε βαθιά

Οι ασκήσεις αναπνοής, ιδιαίτερα αυτές που δυναμώνουν τους πνεύμονες, ενισχύουν την ενέργεια, ηρεμούν το μυαλό και είναι ιδανικές για αυτή την εποχή του χρόνου. Δώσε έμφαση στην εκπνοή. Η εισπνοή θα γίνει φυσικά. Εξέπνευσε αργά. Οι βαθιές διαφραγματικές αναπνοές είναι το θεμέλιο καλής υγείας και συναισθηματικής ισορροπίας.

Τέλος, δώσε σημασία σε όσα σε κάνουν να νιώθεις καλά, ή και όχι...

Αν θέλεις ζεις σε αρμονία με την φύση ξεκίνα από τον εαυτό σου. Είσαι φύση.

Άκου τη διαίσθηση σου και σεβάσου τον ρυθμό σου!

 

 

Πρώτη δημοσίευση: MagicMe

Επιστροφή στο ιστολόγιο